Ulaştırma bağlantıları ve ulaştırma; ihracatını, ithalatını en düşük olası fiyatlarla yapmak isteyen ve uluslararası pazara girme amacını taşıyan bütün ülkeler için önem teşkil etmektedir. Düzenlenmiş ulaştırma sistemi malların rekabeti için öncelikli bir gereksinim olduğundan, uluslararası ticaret ilişkileri ulaştırma olmadan olanaklı değildir. Modern yük taşımacılığı ISO konteynırlarının kullanımını gerektirmektedir ve bugün nakliyelerin organize ettiği ve çok modlu taşımacılığı tercih ettiği, konteynır taşımacılığı kapıdan kapıya yapılmaktadır. Çok modlu ulaştırma, yük akışı ve ulaştırma zinciri üzerinde kontrolü sağlayarak uluslararası ticareti olanaklı kılmaktadır.
TRACECA tanımı itibariyle çok-modlu koridordur ve TRACECA ülkeleri güvenilir ulaştırma zincirinin uygun değer gelişimini amaçlamaktadırlar. IGC TRACECA Stratejisinde, değişik ulaştırma modları ve değişik ülkeler üzerinden bölgede kesintisiz yük akışı garanti edilmektedir. Bu amaç hala gündemde olmakla birlikte bu amaca ulaşmak için birçok politikalar hazırlanmalı ve uygulanmalıdır. Bölgedeki baskın denizcilik/liman ulaştırması, çok modlu zincirin çekirdeğini oluşturmaktadırlar.
TRACECA Rotasında yük taşımacılığının modlara göre dağılımı aşağıdaki gibidir:
Karayoluyla taşınan yük: %47
İç su yollarıyla taşınan yük: %8
Hava yoluyla taşınan yük: %1
Demiryolu ile taşınan yük: %44