Kara ulaştırması, çok modlu ulaştırmanın ulusal ya da uluslararası seviyede daimi bir kara yolu ayağı olacağından dolayı çok modlu ulaştırmanın çok önemli bir parçasıdır. Çok modlu ulaştırma zinciri içindeki öneminin yanı sıra, belirli bir TRACECA ülkesinin ana noktasından diğer bir TRACECA ülkesine, AB'ye veya üçüncü bir ülkeye direk kapıdan-kapıya servis sağlayan tek ulaştırma modudur.
Bu çerçevede, TRACECA bölgesindeki karayolu yük taşımacılığı sektörünün çok modlu ulaştırma açısından zaman ve masraf tasarrufu sağlamak için optimize edilmesi gereklidir. Bu tarz gelişmeler hem ulusal hem de uluslararası seviyeler için gereklidir. İlerlemelerin iki esken üzerinden olacağı tavsiye edilmektedir; ulusal seviyedeki karayolu nakliyeciliğin yeniden yapılandırılması ve de ülkeler arasındaki uluslararası karayolu taşımacılığı anlaşmalarının yeniden şekillendirilmesi.
Gümrük Yasalarını da içeren aynı yasama ile domestik alan transitten farklı olarak, TRACECA koridoru boyunca yapılan motor ulaştırması birçok transit ülkelerin ortak kararını gerektirmektedir. TRACECA programındaki kara ulaştırması projeleri sadece bu amaca yönelik olmamakla birlikte, aynı zamanda karayolu altyapılarını geliştirmeye yöneliktir.
Tüm bunların yanında Türkiye'nin son IGC toplantısında kabul edilmiş ve ilgili metodolojiye uygun TRACECA Ağı Haritasına göre, TRACECA Rotası üzerinde bulunan Türkiye'nin toplam karayolu ağı uzunluğu 11.572 km'dir. Gene ilgili metodolojiye göre TRACECA ülkeleri ile (transit dahil) karayolu ile (ihracat ve ithalat hacmini baz alarak) toplam yapılan sefer sayısı 396.935'dir.