TRACECA Programının Mayıs 1993 tarihinde Brüksel'deki bir konferansta 8 TRACECA ülkesinin (5 Orta Asya Cumhuriyeti ve 3 Kafkasya Cumhuriyeti) ticaret ve ulaştırma bakanlıklarının katılımı ile AB tarafından teknik yardımın doğu-batı eksenin Avrupa'dan, Karadeniz'e geçerek Kafkasya ve Hazar Denizini içine alarak Orta Asya'ya uzanan bir ulaştırma koridorunun geliştirilmesi için finanse edilmesine karar verilmiştir.
Başlangıçta TRACECA, AB topraklarından Trans-Avrupa Ağları (TEN-T) ile Karadeniz güzergâhı üzerinden Güney Kafkasya’yı birbirine bağlayarak ve Hazar Denizi Geçişi ile Orta Asya’ya ulaşarak Avrupa'dan bir Doğu-Batı ulaşım koridoru geliştirmeyi amaçlamıştır. O günden bugüne değişen şartlar neticesinde "Koridor" nüfuz alanını ve etkinliğini geliştirerek hacmi artan Orta Koridor geçişlerini karşılayabilmek adına taşıma belgelerinde dijitalleştirme başta olmak üzere geçişlerin uyumlaştırılması gibi çeşitli çözümler sunmakla beraber, pilot projeler gerçekleştirmektedir.
- Ülkelerin politik ve ekonomik bağımsızlığını Avrupa ve Dünya pazarına alternatif ulaştırma rotaları ile açılma kapasitelerini güçlendirerek desteklemek,
- Üye ülkeler arasında gelecek bölgesel işbirliğini teşvik etmek,
- Uluslararası Finansal Kuruluşları (IFIs) ve özel yatırımcıların desteğini sağlamak için TRACECA'nın katalizör olarak kullanılması,
- TRACECA yolunu Trans-Avrupa Şebekesi (TENs) ile birleştirmek.
- Avrupa, Karadeniz bölgesi, Kafkasya, Hazar Denizi bölgesi ve Asya'ya ekonomik ilişkilerin, ticaretin ve ulaştırma bağlantılarının gelişimine yardım etmek,
- Uluslararası karayolu, demiryolu ve denizcilik pazarına girişi garantilemek,
- Trafik güvenliğini, kargo ehemmiyetini ve çevresel korunmayı garanti etmek,
- Ulaştırma alanında ulaştırma politikalarını ve yasal yapıyı uyumlaştırmak,
- Ulaştırma işlemleri arasında eşit rekabet oluşturmak
İngilizce ve Rusça TRACECA Hükümetlerarası Komisyonun, çalışma gruplarının ve de Genel Sekreterliğin resmi dilleridir.